ساعت اپل اوایل 2015 می‌آید

اپل اعلام کرد ساعت هوشمند جديد اين شرکت موسوم به "اپل واچ" اوايل سال آينده ميلادي به بازار خواهد آمد. به گزارش ايسنا، اپل واچ اولين محصول جديد اين شرکت طي چهار سال گذشته است. شرکت اپل اعلام کرد قيمت اين ساعت از ??? دلار شروع خواهد شد و اين ساعت هوشمند از طريق ارتباط با دو آيفون جديد شش و ? پلاس و همچنين آيفونهاي قديمي ?، ? سي و ? اس کار مي‌کند.

اين دستگاه پوشيدني در دو سايز و سه ورژن ساعت مچي، ورزشي و اديشن به بازار خواهد آمد.
اپل همچنين چندين بند و قاب مختلف به همراه اين ساعت عرضه مي‌کند که طراحي‌هاي متنوعي را براي آن به ارمغان مي‌آورد.
تيم کوک، رييس اجرايي اپل اين ساعت را شخصي‌ترين دستگاهي که اپل تا به حال خلق کرده است توصيف کرد.
اين دستگاه راههاي جديدي را براي ارتباط کاربران ايجاد مي‌کند و شامل حسگر‌هايي است که مي‌توانند نبض و گامهاي فرد را بشمارند و براي سلامتي و تناسب اندام کاربر برنامه‌ريزي کنند.
شرکت سامسونگ دست کم در يک سال گذشته به ساخت ساعت‌هاي هوشمند مشغول بوده است. اين شرکت در ماه مه يک مراسم پر زرق و برق برگزار کرد و اميدوار بود که نام خود را به عنوان کانون بخش نوپاي دستگاه‌هاي پوشيدني ثبت کند.
اين شرکت دو محصول موسوم به سامي و سيمبند (يک‌سري استاندارد‌هاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري که هر شرکتي مي‌تواند براي ساخت دستگاه‌ها و نرم‌افزار‌هاي خود از آنها استفاده کند) را معرفي و همچنين يک ساعت هوشمند ديگر را ?? اوت عرضه کرد.
تاويس مک کورت، تحليل‌گر موسسه ريمون جيمز گفت: تاکنون علايم چنداني مبني بر محبوبيت اين محصولات ديده نشده و سامسونگ نتوانسته اين بخش را پيش ببرد.
اگرچه دستگاه پوشيدني اپل احتمالا تا سال آينده به بازار نخواهد آمد اما اين چندان اهميت ندارد. با توجه به اينکه شرکتهاي کوچکي نظير فيت بيت و جاوبون در زمينه ساخت دستبندهاي سلامتي پيشرفت کرده‌اند، احتمالا تا آن زمان که محصولات اپل به بازار برسد تقاضا براي آن افزايش خواهد يافت. اگر اپل بازار ساعتهاي هوشمند را در دست بگيرد، مي‌تواند سامسونگ را از اين عرصه خارج کند.