فواید درمانی گل کلم

شايد بدانيد که در درمان خيلي از بيماري ها ، گياهان نقش بسزايي دارند و هيچکس نمي تواند منکر تاثير پذيري گياهان در بهبودي خيلي از گياهان شود . قطعا اسم گياه “گل کلم” را شنيده و حتما آنرا هم استفاده کرده ايد ، اما شايد ندانيد که همين گياه در پيشگيري خيلي از بيماري ها و حتي بهبود آنها موثر و کارامد است . اين گياه که در زمزه سبزيجات قرار دارد و به آن “گل پي” هم گفته مي شود بوسيله بذر کاشته مي شود . بد نيست بدانيد که ??? گرم گل کلم ?? درصد کالري ايجاد مي کند . اين گياه را به صورت سرخ شده ، بخار پز و حتي آب پز هم مي شود مصرف کرد . ما در اين مقاله کوتاه در خصوص فوايد و خواص اين گياه معجزه آسا صحبت خواهيم کرد . . .
گل‌کلم شامل آنتي‌اکسيدان‌ و سولفور است که فعاليت سم زدايي را تقويت مي‌کنند. همچنين گل‌کلم داراي مواد فيتوشيميايي طبيعي به نام گلوکزينولات است که آنزيم سم‌زدا را در بدن فعال مي‌کند. اگر مواد لازم براي سم‌زدايي به بدن نرسانيم و با انتخاب سبک زندگي و رژيم غذايي نادرست بدن را در معرض مواد مضر و سمي قراردهيم، در واقع خود را در معرض آسيب‌هاي ناشي از اين مواد سمي و سرطان‌زا قرارداده‌ايم. به همين دليل افزودن گل‌کلم و تمام هم خانواده‌هاي اين گياه شامل کلم بروکلي و کلم برگ به رژيم غذايي روزانه بسيار مهم است.

ضد التهاب : گل‌کلم منبع غني ويتامين K است، و به همين دليل يکي از مواد غذايي ضدالتهاب به شمار مي‌آيد. ويتامين K به عنوان تنظيم کننده‌ي واکنش به التهاب در بدن عمل مي‌کند.

تقويت‌کننده سيستم گوارش : در هر ??? گرم گل‌کلم، ? گرم فيبر وجود دارد و به همين دليل انتخاب خوبي براي بهبود گوارش است. محققان دريافته‌اند که سولفورين حاصل از گلوکزينولات، از لايه‌ي داخلي معده محافظت مي‌کند و از رشد هليکوباکتر پيلوري در معده پيشگيري مي‌کند.
آنتي اکسيدان : منبع غني ويتامين C و منگنز است که هر دو از اجزاي اصلي آنتي‌اکسيدان‌ها هستند. علاوه بر اين شامل طيف گسترده‌اي از انواع آنتي‌اکسيدان‌هاي ديگر است و در نتيجه، خطر سرطان و بيماري‌هاي ناخواسته حاصل از اکسيداسيون سلولي را کاهش مي‌دهد.
تقويت‌کننده قلب : سولفورين موجود در کلم و هم‌خانواده آن بطور مؤثري بر فشار خون و عملکرد کليه‌ها اثر مثبت دارد. دانشمندان بر اين باروند که فوايد سولفورين با بهبود متيلاسيون DNA‌ مرتبط است که براي عملکرد سلولي بسيار مهم است.
تقويت‌کننده مغز و اعصاب : منبع غني «کولين» است. کولين نوعي ويتامين B است که نقش اساسي در عملکرد مغز به عهده دارد. کولين سبب بهبود عملکرد شناختي و بهبود يادگيري و حافظه مي‌شود. همچنين «کولين» در سوزاندن چربي نقش مهمي دارد و کمبود آن در بدن منجر به جمع شدن چربي در کبد و ايجاد کبد چرب مي‌شود.

منبع : fa.parsiteb.com