انتخاب جنس و رنگ کابینت

جنس کابينت در دوران مختلف دچار تغييرات گرديده است زماني تمام فلزي ساخته مي شد با رويه سنگ . مدتي بعد بدنه فلزي با درب ام دي اف به بازار آمد . چند سالي نيز هست که تمام ام دي اف بازار را قبضه کرده است . يکي از معيب کابينت هاي فلزي ساييده شدن رنگ بدنه آنها بود که پس از مدتي جلوه زشتي به کابينت مي داد. البته ام اي اف هم مشکلات خاص خودش را دارد يکي از مشکلات ام دي اف باد کردن آن در هنگام آب خوردگي مي باشد که نياز به مراقب بيشتري دارد البته اين عيب بيشتر شامل کابينت سينک مي باشد که در معرض آب قرار دارد. به هر حال کابينت ام دي اف به عنوان لوکس بودن خواهان زيادي دارد که البته کمي گرانتر از کابينت فلزي مي باشد . يکي ديگر از مصالح مورد استفاده نئوپان ملامينه مي باشد که بيشتر در بدنه کابينت استفاده مي شود براي اينکه قيمت کابينت کاهش يابد خواه به ميل مشتري خواه و خواه به عناوين ديگر توصيه نمي شود زيرا استقامت کابينت کاهش مي يابد و با در نظر گرفتن اينکه در قيمت تفاوت قيمت قابل ملاحظه اي ندارد توصيه نمي شود .
از لحاظ طرح نيز ام دي اف متنوع ترين مصالح اطرافمان مي باشد . هزاران طرح و رنگ تيره و روشن تک رنگ و طرح دار راه دار و بي راه که هر کس بستگي به سليقه يکي را بر مي گزيند. مهم ترين در انتخاب رنگ و طرح اينست که آشپزخانه ، آشپزخانه شماست پس دل به دريا بزنيد و هر رنگي را که خودتان دوست داريد بر گزينيد نه آن طرحي که فلان کس در خانه اش زده.
مهمترين موضوعي که از نظر مشتري ام دي اف را از هم متمايز مي کند براق بودن يا نبودن آن است مسئله اينست . ام دي اف براق با مارک تجاري هايگلاس چه ترک باشد چه ايراني مسئله اش اينست که اگر مواظب نباشي بعد از مدتي خط و خش هايش آزارت مي دهد حال يکي بيشتر يکي کمتر . اگر بچه اي در منزل داريد که عادت دارد با چنگال به جان کابينت ها بيفتد بهتر است فکر هايگلاس را از سرتان بيرون کنيد و به ام دي اف معمولي رو بياوريد تا مجبور نباشيد سر ماه دوباره هزينه روي دستان بيفتد.