بیو گرافی سامی بیگی


سامان بیگی ملقب به سامی متولد ۲۳نوامبر ۱۹۸۲(۲ آذر ۱۳۶۱ ) در تهران است.

او در سن ۱۴ سالگی به همراه خانوادهٔ خود از ایران خارج شده وبه کشور سوئد نقل مکان کردند.

سامی بیگی در خانواده‌ای هنردوست متولد شد. پدر او شهرام بیگی می‌نوشت و می‌نواخت و به همین دلیل به نوعی موسیقی از کودکی در خونش جریان داشت.

Sami Beigi Hamahange1 300x300 بیوگرافی و زندگینامه سامی بیگی به همراه عکس

او به دلیل اینکه علاقه زیادی به سازهای مختلف از جمله گیتار داشت رشته تحصیلی خود را بر همین مبنا برگزید و وارد دانشکده موسیقی(university of life) شد.

سپس از طریق اشنایی با ادی وارد گروه بلک کتس شد وبه آمریکا رفت وحاصل این همکاری ۲ ساله سامی با بلک کتس یک آلبوم موفق به نام Dimbology بود که توانست سامی را در عرصه موسیقی به موفقیت برساند.

وی توانایی‌های خودرا نه تنها در عرصهٔ خوانندگی بلکه در نوشتن بسیاری از آهنگ‌ ها نیز به اثبات رسانید چراکه در این البوم بسیاری از lyrics اهنگ‌ها نوشته خود سامی است.

او بعد از جدایی از گروه که خود دلیلش را به دست آوردن تجربه‌های بیشتر وآزادی ذهن وعمل بیان می‌کرد به دبی رفت ودر آن جا طی همکاری با کمپانیEMA توانست آهنگ‌های بسیار زیبایی از جمله اهنگ تو،دنیا مال ماست، این عشق، بازیم میده ، ای جونم- و بروx۲ ارائه دهد که همهٔ این کارها نشان از موفقیت روز افزون سامی می‌داد.

اما اوج کار سامی بیرون دادن آهنگ این عشق بود که توانست سامی را به موفقیت بیشتری برساند و یکی از دلایل موفقیت این آهنگ داشتن یک lyrics خوب که باز هم نوشته خود سامی بود.

سامی به دلیل خوش تیپی و صدای زیبا در دل بسیاری از مردم جهان و هموطنان ایرانی خودش قرار گرفته است.

او تورهای موفقی در شرق دور و خاور میانه داشته است و کنسرت های متعددی در اروپا و آمریکا داشته است و خودش را به عنوان یکی از خواننده های جوان موفق معرفی کرده است

او در حال حاظر در los angeles و  california  زندگی میکند.

آهنگ هایی که در بلک کتس خوانده

برو ، دردسر ، یکی بود یکی نبود ، ای داد و امان

همخوانی های سامی

» دنیا ماله ماست همراه عرفان

» ببین کاراتو همراه حصین

» فوق الاده همراه با بهزادلیتو و سیاوش سیجل.
ترانه های سامی

    آهنگ تو
    بازیم میده
    این عشقه
    ای جونم
    برو۲
    ببین کاراتو
    هماهنگه
    دلتنگی