چگونه رژیم غذایی اتکینز داشته باشیم

رژیم اتکینز (Atkins Diet) یک رژیم با کربوهیدرات پایین است که این رژیم را دکتر رابرت اتکینز، برای کنترل وزن خود ایجاد کرد. این رژیم بسیار موفقیت آمیز بود، به طوری که وی چندین کتاب در این مورد منتشر کرد و امروزه این رژیم به "رژیم انقلابی" معروف است. به گفته ی دکتر اتکینز، این رژیم، سیستم متابولیسم بدن را به نحوی تغییر می دهد که بدن، به جای کربوهیدرات، چربی بسوزاند. بدین ترتیب، بدن چربی خود را از دست می دهد و باعث افزایش سلامتی قلب نیز می شود. رژیم اتکینز، رژیمی نسبتاً راحت است و موثر، اما به شرطی که واقعاً به آن عمل کرد و طبق برنامه پیش رفت. این رژیم را داشته باشید تا به وزن ایده آل خود برسید.

چگونه
1
چگونه رژیم غذایی
وارد فاز مقدمه شوید. فاز مقدمه ی رژیم، 2 هفته ی اولی است که شما رژیم اتکینز را دارید. این مدت شامل کم کردن همه ی کربوهیدرات ها به مقدار 20 گرم است که این کار باعث “شوکه” شدن بدن شده و شروع به چربی سوزی می کند، چون مقدار کربوهیدرات بسیار پایین است. در این مدت، فقط گوشت، مرغ، ماهی، حلزون صدف دار، تخم مرغ، پنیر، کره، روغن نباتی و سالاد سبزی میل کنید. روزی 8 لیوان آب بنوشید، الکل را کنار گذاشته و مولتی ویتامین مصرف کنید.

2
چگونه رژیم غذایی
بعد از 2 هفته، مقدار سبزیجات مرحله ی 1 را بیشتر کنید. این فاز جدید، فاز “کاهش وزن مداوم” نام دارد. در این فاز، که به مدت 9 هفته است، شما هر هفته، گروه غذایی مختلفی را اضافه می کنید. مراحل فاز “کاهش وزن مداوم” این گونه است:
– افزایش مقدار سبزیجات مرحله ی مقدمه- هفته ی سوم
– پنیر تازه – هفته ی چهارم
– آجیل و دانه ها – هفته ی پنجم
– انواع توت ها – هفته ی ششم
– حبوبات – هفته ی هفتم
– میوه های دیگر – هفته ی هشتم
– سبزیجات نشاسته دار – هفته ی نهم
– غلات سبوس دار – هفته ی دهم

3
چگونه رژیم غذایی اتکینز داشته باشیم
هفته ی یازدهم وارد فاز تقویت می شوید. در این فاز، مقدار کربوهیدرات را به 100 گرم هفتگی افزایش دهید تا زمانی که احساس تغییر وزن کنید. سپس دوباره 100 کالری را حذف کنید. در واقع شما به دنبال نقطه ی عطف و به عبارت دیگر مقدار کربوهیدراتی هستید که بدنتان در عین مصرف باز هم بتواند وزن را نگه دارد. این فاز ممکن است هفته ها طول بکشد تا اینکه نقطه ی عطف را بیابید.

4
بعد از پیدا کردن نقطه ی عطف، وارد “فاز همیشگی” شوید. یعنی اینکه از این به بعد تا آخر عمر باید غذاهایتان با دقت انتخاب شوند، غذاها سالم باشند و مقدار کربوهیدرات های هفتگی تان متناسب باشند (با توجه به مقادیر مرحله ی تقویت). این فاز تا ابد ادامه می یابد و باید تا آخر رژیم اتکینز را رعایت کنید تا وزنی ایده آل داشته باشید.

نکات و هشدارها
خریدن سری کتاب های دکتر رابرت اتکینز نه تنها به شما در عادات غذایی کمک می کند، بلکه شما را از لحاظ سلامتی کلی بدن نیز راهنمایی می کند.