اجرای برنامه‌های غریبه بر روی ساعت‌های هوشمند اپل

همزمان با انتشار اخباري در مورد عرضه ساعت‌هاي هوشمند توسط اپل گفته مي‌شود اين ساعت‌ها امکان نصب و اجراي برنامه‌هاي طراحي شده توسط افراد و شرکت‌هاي ثالث را دارند.
به گزارش فارس به نقل از بيزينس اينسايدر، اين امر تحولي در سياست‌هاي هميشگي اپل است که معمولا به ديگران اجازه نمي دهد برنامه‌هايي براي اجرا بر روي توليداتش طراحي کنند و اگر هم قرار به چنين کاري باشد بايد از اصول و سياست هاي دقيق اپل تبعيت شده و عرضه و بازاريابي آنها از کانال هاي تاييد شده اين شرکت صورت بگيرد.
بر اساس اين اخبار برنامه‌هاي عرضه شده براي ساعت‌هاي هوشمند به طور مستقل قابل دسترس خواهند بود و البته به روال گذشته برنامه‌هاي مورد تاييد اپل هم از طريق فروشگاه آنلاين app آن عرضه مي‌شود.
هنوز زمان دقيق عرضه ساعت هاي هوشمند اپل مشخص نشده، اما گفته مي شود که اين ساعت ها احتمالا در اوايل سال 2015 در دسترس علاقمندان قرار مي گيرد. ظاهرا اپل کيت توسعه نرم افزاري ساعت هوشمند خود را در اختيار برخي شرکت هاي فناوري گذشته و اين امر به آنها کمک خواهد کرد نرم افزارهاي سازگار با آن را طراحي و عرضه کنند.
يکي از مهم ترين ويژگي هاي ساعت هوشمند اپل تجهيز آن به امکاناتي براي کنترل سلامت و حفظ تناسب اندام است. به منظور اين کار تعداد زيادي حسگر در ساعت ياد شده نصب مي شود. برخي از اين حسگرهاي بي سيم و تراشه هاي NFC هم پرداخت همراه را براي کاربران تسهيل مي‌کنند.