روشهای کوچک کردن شکم

وسايلي نظير شکمبندهاي لاغري به تنهايي هيچ تاثيري در تناسب اندام شما ندارند همه ما دوست داريم شکمي صاف و کوچک داشته باشيم، شايد به همين دليل هر سال هزينه هاي هنگفتي صرف تحقيقات در زمينه يافتن روش هاي جديد براي از بين بردن چربي هاي اطراف شکم مي شود.

در حال حاضر بيش از 200 مدل دستگاه مختلف براي کوچک کردن شکم وجود دارد، دستگاههاي غلطکي، ضربه زننده، لرزاننده و ... . شعارهاي تبليغاتي تمام اين دستگاهها ادعا مي کنند که با استفاده از آنها مي توانيد شکم خود را کوچک کرده و به سايز مطلوب برسانيد.

اگر فکر مي کنيد استفاده از اين دستگاه ها به تنهايي براي کوچک کردن سايز اندام هاي مختلف بدن کافي است، سخت در اشتباهيد. اين قبيل وسايل تنها کمک ناچيزي براي رسيدن به هدف مورد نظر شما هستند.

به منظور کوچک شدن شکم، لايه هاي چربي موجود در اطراف شکم بايد از بين برود و از آنجا که اين دستگاههاي ابتکاري قادر به انجام اين کار نيستند، استفاده از آنها به تنهايي کافي نيست.
داشتن اطلاعات اوليه در مورد طرز کار عضلات اطراف شکم و اين که چگونه بدن شما چربي را مي سوزاند، قدم اول براي موفقيت در صاف کردن شکم و باريک کردن سايز دور کمرتان است.
به طور کلي عضله يا ماهيچه را مي توان بافتي دانست که در هنگام حرکت منقبض مي شود. همانطور که عضله هيچگاه به چربي تبديل نمي شود، چربي نيز هيچگاه به عضله تبديل نخواهد شد. اما اضافه وزن و چربي زيادي باعث کم شدن حجم عضله هاي شما و گاهي از بين رفتن تدريجي آنها مي شود. در اکثر افرادي که پا به سن مي گذارند اين اتفاق ناخودآگاه مي افتد.
بنابراين اگر هدف شما داشتن اندامي متناسب و شکمي صاف است، اولين قدم از بين بردن لايه هاي چربي موجود روي عضله هاي شکمتان است. در واقع به طور طبيعي شکم همه افراد صاف است اما در مواردي که با چربي اضافي پوشيده شده، به نظر بزرگ مي رسد.
موثرترين روش براي کوچک کردن شکم ترکيبي است از حرکات ورزشي متمرکز روي شکم و کمر و نيز تلاش براي ثابت نگه داشتن قند خون. ثابت بودن ميزان قند خون شما از چاق تر شدن و افزايش چربي هاي اضافي در بدنتان جلوگيري مي کند و کمک مي کند که بدن شما آسانتر بتواند چربي هاي اضافي را بسوزاند.

(1) بايد يک سري حرکات ورزشي تصاعدي را شروع کنيد. عضله هاي شکم عمدتا براي خم کردن و چرخاندن بالاتنه به جلو، عقب و يا طرفين مورد استفاده قرار مي گيرند. هدف اصلي حرکاتي شبيه دراز و نشست که در اکثر دستگاههاي مخصوص کوچک کردن شکم انجام مي شود، استفاده و فعال کردن از اين عضلات است.

براي قوي کردن عضلات شکم حرکات زير را به صورت ترکيبي انجام دهيد :
- خم شدن به سمت جلو، عقب و پهلو
- چرخاندن کمر به حالت دوراني
عضله هاي شکم شما مانند همه عضلات بدن لازم است حداقل سه بار در هفته فعاليت داشته باشند. اگر مي خواهيد از پيشرفت کارتان مطمئن شويد هر بار ورزش ها را با جديت بيشتري انجام دهيد.

(2) سوخت و ساز بدنتان را با تمرينات کوتاه و سنگين شکم افزايش دهيد. ورزش هاي شکم اگر درست انجام شوند به راحتي مي توانند سوخت و ساز بدن شما را به مقدار زيادي افزايش دهند. اين کار باعث مي شود چربي اضافي در بدن شما مصرف شده و ذخيره نشود.در زير مدت زمان لازم براي انجام حرکات تناوبي در هر نوع حرکت ورزشي اعم از : دوچرخه سواري، پياده روي و شنا ذکر شده :
- 2 تا 5 دقيقه با حرکات آرام بدن خود را گرم کنيد
- مدت 30 ثانيه حرکات سنگين تر را با حداکثر سرعت ممکن انجام دهيد
- مدت 1 دقيقه حرکات ملايم تر انجام دهيد. در واقع اين زمان براي نفس گيري و شروع مجدد لازم است
حرکات فوق را به تناوب 6 الي 10 دقيقه تکرار کنيد.

(3) ثابت نگهداشتن ميزان قند خون کليد موفقيت است. زيرا همانطور که قبلا گفته شد مهمترين فاکتور در از دست دادن چربي اضافي بدن و جلوگيري از بازگشت آن است.
به منظور اينکه قند خونتان ثابت بماند بايد به طور مداوم هر 2- 3 ساعت يک بار بدنتان را تغذيه کنيد. در اين مرحله رمز کار اين است که در هر وعده تنها همان مقدار غذايي که در آن لحظه نياز داريد بخوريد نه بيشتر. بدن شما در کل روز کالري مصرف مي کند، پس چرا بايد خود را مجبور کنيد که تنها2 يا 3 وعده در روز غذا بخوريد ؟
به بدنتان سوخت مورد نياز: ميوه جات، غلات، سبزيجات، آجيل و پروتئين (ماهي،گوشت لخم، مرغ، تخم مرغ و ...) را برسانيد.
اکثر مردم به اشتباه توجه زيادي به ميزان چربي موجود در غذايشان مي کنند. کالري کالري است، فرقي هم نمي کند که از چه مواد غذايي آمده باشد. اگر بيش از ميزان لازم مصرف شود، در هر صورت در بدن شما تبديل به چربي خواهد شد.
البته مسلما غذاهايي که مي خوريم مهم هستند. اما وقتي چربي ها را مي سوزانيد تاثير چنداني ندارند. پس تا جايي که ممکن است غذاهاي سالم تر بخوريد، در عين حال هيچ وقت فکر نکنيد که خوردن يک چيزبرگر حتما به بدن شما چربي اضافه مي کند.

(4) از يک مربي حرفه اي مشورت بگيريد و از او کمک بخواهيد. مشکل اکثر ما اين است که راجع به تغذيه صحيح و تمرينات ورزشي مفيد براي رسيدن به سلامتي و تناسب اندام، اطلاعات کافي نداريم.
اگر بدون مربي ورزش مي کنيد، از خودتان سئوال کنيد : " آيا از شرايط فعلي فيزيکي ام راضي هستم يا خير؟ آيا پيشرفتي در اين زمينه حاصل شده ؟ "
اگر جواب خير است، بهتر است حتما با يک مربي ورزش حرفه اي مشاوره کنيد. به اطلاعاتي که از مجلات مربوط به تناسب اندام دريافت مي کنيد بسنده نکنيد. يک مربي حرفه اي به شما کمک مي کند که در مدت زماني خيلي کمتر از آنچه تصور مي کنيد به اهداف مورد نظرتان براي تناسب اندام دست يابيد.
اگر براي داشتن اندامي متناسب، شکمي کوچک و کمري باريک، عزم خود را جزم کرده ايد، پيشنهاد مي کنم با 4 روش بالا کار خود را شروع کنيد. اين راهکارها به شما کمک مي کند که سوخت و ساز بدن خود را افزايش دهيد و چربي هاي اضافي را بسوزانيد، نتيجه اين کار احساس شادابي و سلامت به همراه داشتن ظاهري متناسب خواهد بود.
منبع : سايت آفتاب