خواص خوردن ژله

1. براي پوست خوب است
ژله حاوي آمينواسيدهاي طبيعي است که براي پوست خوب است. به بازسازي سلولهاي جديد بدن کمک مي کند. از پيدايش علائم پيري پوست جلوگيري مي کند. به گزارش نيک صالحي ژله براي توليد کلاژن خوب است. ژله داراي اسيد اسپارتيک غني است که به فرآيند بازسازي کمک مي کند. بنابراين خوردن آن در حد ميانه ضرري ندارد.
2. براي عملکرد کاهش و افزايش وزن خوب است
ژله کالري کمي دارد در نتيجه براي دست يافتن به وزن ايده آل مناسب است. برخلاف ديگر محصولات شيرين ، قند آن بسيار بالا نيست.
3. سيستم ايمني بدن را ارتقاء مي دهد
ژله از کربوهيدرات و ويتامين B غني است.به افزايش ايمني بدن کمک مي کند. خيلي از افراد ترجيح مي دهند بعد از جلسات ورزشي ويا در زمان افسردگي ژله بخورند.
4. براي سلامت مو خوب است
ژله منبع غني اسيد فوليک بوده که براي سلامت مو مفيد است. از نازک شدن و ريزش مو جلوگيري مي کند.
5. به کاهش کلسترول بد کمک مي کند
همه مي دانند که اگر سطح کلسترول بد در بدن افزايش يابد مي تواند منجر به حمله قلبي شود. ژله به کاهش کلسترول بد يعني LDL کمک کرده و سطح کلسترول خوب بدن را افزايش مي دهد. ژله به جلوگيري از خطر بيماري هاي قلبي کمک مي کند.
6. براي التهاب و ورم مفاصل خوب است
ژله از ژلاتين طبيعي تهيه شده است که مي تواند نرمي مفاصل را افزايش داده و از التهاب و ورم مفاصل جلوگيري کند.به گزارش نيک صالحي ژله همچنين مي تواند تورم ناشي از درد مفاصل را کاهش دهد.
7. استرس را کاهش مي دهد
امينواسيدهاي ضروري در ژله مي تواند استرس را کاهش دهد. همچنين مي تواند نشانه هاي ضعيف افسردگي در زنان را کاهش دهد.
8. ناهنجاري هاي پوست را کاهش مي دهد
ژله رده هايي از اينوزيتول و نياسين دارد که از برخي از ناهنجاري هاي پوستي جلوگيري مي کند.به گزارش نيک صالحي در حقيقت مصرف مکرر ژله به کاهش ناهنجاري هايي نظير آکنه و روزاسه (نوعي بيماري مربوط به بيني و گونها که ضايعات آکنه مانند ، گشاد شدگي مويرگها مشخص مي شود) را کاهش مي دهد.
منبع : pcparsi.com