80 درصد خانم ها سلولیت دارند

اضافه سايز موضعي بيشتر مربوط به مناطق مبتلا به سلوليت است براي آشنايي با سلوليت درهايي زا آن اين مطلب را تا پايان بخوانيد.
هيلدا شناسي، کارشناس تغذيه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: سلوليت در اثر تجمع چربي که به سطح بالايي پوست فشار وارد مي کند ايجاد مي شود باعث تشکيل فرو رفتگي هايي در پوست مي شود.
وي در ادامه ورزشهاي هوازي را يکي از روشهاي رهايي از سلوليت دانست و گفت: ورزشهايي از جمله پياده روي، دوچرخه سواري، دويدن که روي قسمتهاي ران تمرکز دارند در رفع سلوليت مؤثر است.
اين کارشناس تغذيه با بيان اينکه پيشگيري بهتر از درمان است، افزود: مصرف روزانه 1/5 ليتر آب به دليل هيدراته نگه داشتن پوست و دفع سموم روش مناسبي براي رهايي از سلوليت است.
شناسي همچنين اظهار داشت: مصرف غذاهاي حاوي ليستين از جمله تخم مرغ، سيب، سويا، اسفناج، گل کلم، بادام زميني و کاهو باعث استحکام جداره سلولها مي شود.
وي با اشاره به اينکه مصرف پروتئين از جمله مغزها، حبوبات، شير کم چرب، گوشتهاي کم چرب باعث تقويت و تسريع ساخت کلاژن و الاستين مي شود که از تشکيل سلوليت جلوگيري مي کنند.
وي تصريح کرد: روغن موجود در ماهي نيز از آسيب رساندن به جداره سلول هاي پوستي جلوگيري مي کند، سعي کنيد در هفته حداقل يکبار ماهي بخوريد.
اين کارشناس تغذيه با تأکيد به اينکه مصرف ميوه و سبزيجات غني از فيبر و آب هستند خاطر نشان کرد: از مصرف لبنيات پرچرب از جمله خامه، کره، پنير خامه اي که سرشار از اسيدهاي چرب اشباع هستند و شکستن آنها براي بدن بسيار دشوارتر است خودداري کنيد و مصرف کيک و فست فودها را که باعث تشکيل ذخيره چربي در بدن و ايجاد سلوليت مي شود را کاهش دهيد.