بخور نخورهای کبدی

اگر مي‌خواهيد بدانيد که براي سلامت کبدتان چه بايد بخوريد و از مصرف چه مواد غذايي بپرهيزيد مطالعه‌ اين مطلب را از دست ندهيد.

همه‌ ما مي‌دانيم که کبد يکي از اعضاي مهم و حياتي بدن است. براي اينکه سلامت کل بدن حفظ شود بايد به سلامت کبدتان اهميت بدهيد و مطمئن باشيد که اين عضو مهم خوب کار مي‌کند.تغذيه‌ مناسب روي عملکرد همه‌ اعضاي بدن ما تأثير دارد و کبد نيز از اين امر مستثني نيست.
اگر مي‌خواهيد بدانيد که براي سلامت کبدتان چه بايد بخوريد و از مصرف چه مواد غذايي بپرهيزيد مطالعه‌ اين مطلب را از دست ندهيد.

ميوه و سبزيجات
آب ميوه‌ها و آب سبزيجات بدون افزودن قند از آن نوشيدني‌هاي سالمي هستند که براي کبد بسيار مفيد هستند. در بين اين آب ميوه‌ها و آب سبزيجات مي‌توان به آب هويج، آب سيب، آب ليموترش، جعفري و آب اسفناج اشاره کرد. حتماً سعي کنيد که اين آب ميوه‌ها و سبزي‌ها را در منزل تهيه کرده و مصرف کنيد. اين ميوه‌ها و سبزيجات قدرت اين را دارند که کبد را تميز کنند. توجه داشته باشيد که تمام ميوه‌ها و سبزيجات براي سلامت کبد خوب هستند. داشتن يک تغذيه‌ سرشار از ميوه‌ها و سبزيجات به سادگي تجزيه مي‌شوند و حاوي ترکيباتي هستند که براي بهبود عملکرد کبد بسيار مفيدند. توصيه مي‌کنيم تا جايي که مي‌توانيد از ميوه‌ها و سبزيجات ارگانيک استفاده کنيد که عاري از آفت کش‌ها هستند. به خاطر اينکه تمام توکسين ها يا همان سموم موجود در مواد غذايي غير ارگانيک به‌طور مستقيم به کبد مي‌روند و مانع از عملکرد درست اين عضو حياتي مي‌شوند.

مواد غذايي سرشار از گوگرد
مواد غذايي سرشار از گوگرد جزو مواد غذايي مفيدي هستند که به روند سم زدايي از بدن که در کبد انجام مي‌شود کمک زيادي مي‌کنند. کبد از مولکول‌هاي گوگردي براي مقابله با آفت کش‌ها و سمومي استفاده مي‌کند که از طريق مصرف مواد غذايي وارد بدن شده‌اند. از بين مواد غذايي حاوي گوگرد مي‌توان به سير، پياز، کلم، بروکلي و گل کلم اشاره کرد. بهتر است اين مواد غذايي به صورت خام مصرف شود چون فرايند گرمايشي ميزان مواد و عناصر مغذي اين مواد غذايي را کاهش مي‌دهد.

ادويه ها
دارچين يکي از ادويه‌هايي است که مي‌تواند به عملکرد خوب کبد کمک زيادي بکند. توصيه مي‌کنيم اين ادويه‌ مفيد را به غذاهايتان اضافه کرده و از خواص آن استفاده کنيد.

عسل
هر آنچه که از تلاش زنبورهاي عسل به دست مي‌آيد کبد را در سلامت نگه مي‌دارد. توصيه مي‌کنيم هر روز چند قاشق چاي‌خوري عسل ميل کنيد. مصرف روزانه‌ عسل يک عادت خوب است که به سلامتي بدنتان کمک زيادي خواهد کرد.

دشمنان کبد را شناسايي کنيد
الکل يکي از 5 ماده‌ مخرب و آسيب رسان کبد محسوب مي‌شود. زماني که الکل وارد بدن مي‌شود کبد مجبور مي‌شود براي مقابله و از بين بردن ميزان زيادي توکسين توليد شده از طريق مصرف الکل تلاش زيادي بکند. مصرف زياد الکل باعث مي‌شود که کبد به زحمت زيادي بيفتد و طولي نمي‌کشد که اين عضو حياتي کارايي خود را از دست مي‌دهد.