کلم‌ها: همیشه و همه جا

کلم خانواده‌ پرجمعيتي دارد: بروکلي، گل کلم، کلم برگ، کلم قرمز، کلم قمري و غيره. همه‌ کلم‌ها خواص ضدسرطاني دارند و خطر ابتلا به سرطان‌هايي مانند سرطان معده، کولون، ريه، پروستات و سينه را کاهش مي‌دهند. بروکلي عملکرد عضلاني قلب را بهبود مي‌دهد و کلسترول بد خون را کاسته و در عوض ميزان کلسترول خوب را افزايش مي‌دهد.
ميوه‌هاي رنگي تابستاني نه تنها خواص ضد سرطاني دارند بلکه پيري را از شما دور کرده و کيفيت پوستتان را بهتر مي‌کنند. توصيه مي‌کنيم هر هفته پنج مرتبه انواع کلم‌ها را ميل کنيد. بهترين روش پخت اين ماده‌ي غذايي بخارپز کردن و يا در تهيه‌ي وک wok است. توجه داشته باشيد زماني که کلم‌ها به مدت طولاني جوشانده مي‌شوند 75 درصد خواص ضد سرطاني خود را از دست مي‌دهند. اگر با خوردن کلم دچار نفخ مي‌شويد باز هم خودتان را از مصرف آن محروم نکنيد. مقدار مصرفتان را کمتر کنيد اما حتماً آن را در برنامه‌ي غذايي‌تان بگنجانيد.

ميوه‌هاي قرمز، آبي، سياه: چشم و چراغ ميوه‌ها
توت فرنگي، تمشک، شاه توت، گيلاس، آلبالو، انگور فرنگي، آلو، شليل و غيره. همه‌ اين ميوه‌ها سرشار از پُلي فنول‌ها، ويتامينC، فيبرها و مواد معدني هستند. در واقع همه‌ اين ميوه‌ها حاوي بيشترين ميزان آنتي‌اکسيدان‌ها مي‌باشند. ميوه‌هاي رنگي تابستاني نه تنها خواص ضد سرطاني دارند بلکه پيري را از شما دور کرده و کيفيت پوستتان را بهتر مي‌کنند.

ماهي‌هاي چرب را دريابيد
ماهي ساردين، آزاد، کولي، ماکرو و غيره. اين ماهي‌ها سرشار از اسيدهاي چرب امگا 3 هستند که جريان خون را بهتر مي‌کند و خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي عروقي را کاهش مي‌دهند و در عين حال حاوي کمترين ميزان جيوه مي‌باشند.