۶ توصیه برای نظم دادن به کابینت‌های آشپزخانه

ديدن يک قوطي کنسرو تاريخ گذشته يا بيسکويت‌هايي که بوي ماندگي گرفته‌اند در کابينت آشپزخانه اتفاق ناخوشايندي است. اين نکته‌ها کمک مي‌کند تا خوراکي‌ها و غذاها را مديريت و از دور ريختن و خراب شدنشان پيشگيري کنيد.

?) به کابينت‌ها سر و سامان دهيد. کلوچه‎ها و بيسکويت‌هايي که در بسته‎بندي‌شان باز است به طور مناسب نگهداري کنيد. براي نگهداري غلات و خشکبار از کيسه‌هاي مخصوص که درشان خوب بسته و راحت باز مي‌شود، استفاده کنيد. قوطي‌هاي کنسرو و مواد غذايي قديمي‌تر را در قسمت‌هاي جلويي بچينيد تا زودتر مصرف شوند.

?) تخم‌مرغ و لبنيات را در در يخچال نگذاريد. باقيمانده غذاها را جايي در دسترس قرار دهيد تا آنها را زودتر مصرف کنيد. براي نگهداري طولاني‌مدت غذاها آنها را در کيسه و ظرف‌هاي مخصوص دردار بريزيد، هواي داخل آن را خارج کنيد و در فريزر بگذاريد.

?) همه قوطي‌ها و بسته‌بندي‌ها براي استفاده مجدد مناسب نيستند. ظروف شيشه‌اي که خوب تميز مي‎شوند براي نگهداري خوراکي‌ها مناسب‌اند اما در مورد قوطي‌هاي فلزي آلومينيومي توصيه مي‌شود پس از باز کردن، مواد غذايي داخل اين ظروف نگهداري نشوند. ظروفي هم که خوب شسته نمي‌شوند به محل مناسبي براي رشد باکتري‌ها تبديل مي‌شوند.

?) به‌هم‌‌ريختگي‌ها را از بين ببريد. قوطي‌هاي کوچک را در ظروف بزرگ کنار هم قرار دهيد. خوارکي‌هايي که احتمال ريختن‌شان وجود دارد به شکل عمودي در ظرف مناسبي قرار دهيد. براي استفاده راحت‎تر مي‌توانيد از يک ظرف يا سبد چهارگوش دسته‌دار استفاده کنيد.

?) هوا عامل اصلي فساد مواد غذايي است. با استفاده از وکيوم و هواگيري، مواد غذايي را به جاي چند هفته تا ماه‌ها سالم نگه داريد.

?) هنگام خريد ظروف نگهداري مواد خوراکي به شکل آنها هم توجه کنيد. ظروف چهارگوش فضاي کابينت و يخچال را افزايش خواهند داد.


فائقه فريادي

چاپ دانلود دانستني