هشت فایده شگفت‌آور ژله برای بدن

ژله با وجود داشتن شيريني بسيار، مزاياي تغذيه‌اي فراواني براي بدن دارد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)– منطقه خراسان، مزاياي ژله براي بدن بسيار شگفت‌آور است.اولين فايده آن براي پوست است. ژله حاوي اسيد آمينه هاي طبيعي مي‌باشد که براي پوست بسيار خوب است. اسيد آمينه‌هاي موجود در ژله براي تشکيل سلول‌هاي جديد به بدن کمک مي‌کنند.

ژله همچنين به توليد کلاژن در بدن کمک مي‌کند. اين دسر خوراکي، غني از اسيد اسپارتيک است که در روند بازسازي سلولي بسيار مفيد بوده و از علائم پيري جلوگيري مي‌کند.

دومين تاثير مثبت ژله در کاهش وزن است. ژله باعث ثابت ماندن وزن افراد مي‌شود و از چاقي جلوگيري مي‌کند و برخلاف ساير محصولات شيرين که قند زيادي دارند، باعث افزايش وزن نمي‌شود.

فايده ديگر ژله، افزايش ايمني بدن است. ژله سرشار از ويتامين B و کربوهيدرات است که به افزايش قدرت ايمني بدن کمک مي‌کند، بنابراين مصرف اين دسر بعد از خستگي ناشي از فعاليت‌هاي بدني توصيه مي‌شود.

فايده چهارم ژله در حفظ سلامت مو است. به دليل وجود منابع غني اسيد فوليک در ژله، خوردن اين ماده تاثير زيادي در جلوگيري از ريزش مو دارد.

پنجمين اثر و فايده ژله در کاهش کلسترول مضر بدن است. زماني که کلسترول مضر در بدن افزايش يابد، فرد دچار حملات و بيماري‌هاي قلبي مي‌شود، بنابراين ژله با افزايش ميزان کلسترول مفيد و کاهش LDL بدن، خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي را به حداقل مي‌رساند.

از اثرات ديگر ژله جلوگيري از بيماري آرتروز، به خصوص در خانم‌ها مي باشد. همچنين ژلاتين طبيعي تشکيل دهنده ژله، مي‌تواند باعث کاهش التهابات ناشي از درد مفاصل شود.

هفتمين فايده ژله، کاهش استرس افراد است. اسيد آمينه‌هاي ضروري موجود در ژله، به کاهش استرس و افسردگي به خصوص در خانم‌ها کمک فراواني مي‌کند.

در نهايت، هشتمين فايده ژله براي افراد، کاهش اختلالات پوستي است. مصرف مکرر ژله، مشکلات پوست مانند؛ آکنه را کاهش داده و با دارا بودن اينوزيتول و نياسين، از بروز اختلالات پوستي جلوگيري مي‌کند.