مصرف انار و کاهش ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی

یک متخصص تغذیه گفت: یک انار متوسط به وزن 280 گرم حاوی میزان زیادی کربوهیدرات است و مقدار بسیار کمی نیز چربی دارد. همچنین یک انار با این وزن حاوی 230 کیلو کالری انرژی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ دکتر دردانه حسین افزود: انار سرشار از ویتامین Cاست و به همین دلیل مصرف آن در دوران سرماخوردگی مفید است و نیز این میوه ویتامین K و پتاسیم زیادی دارد.
وی افزود: مصرف انار میزان فشار خون و کلسترول را نیز کاهش می‌دهد. انار برای مبتلایان به دیابت نیز در حد مجاز مشکلی ایجاد نمی‌کند.
وی تصریح کرد: برخی از مردم تصور می‌کنند که انار آهن زیادی دارد در حالی که این گونه نیست و آهن موجود در این میوه زیاد نیست. از میان مواد معدنی موجود در انار، میزان کلسیم زیاد است و دارای مقداری آهن، منیزیم و مس نیز هست.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: انار سرشار از ویتامین C است و می‌تواند در کاهش ریسک بیماری‌های قلبی موثر باشد.
وی ادامه داد: آب انار نیز همه این خواص را دارد ولی رب‌انار با حرارت دیدن، میزان زیادی از ویتامین c و املاح خود را از دست می‌دهد و مصرف آن به صورت تازه بیشتر توصیه می‌شود.