دستورالعمل های چند نمونه از غذاهای رژیم مدیترانه ای

چند نمونه از غذاهای رژیم مدیترانه ای

ماهی فلفلی مراکشی
چهار فیله ماهی، هر کدام تقریبا ۱۰۰ تا ۱۲۰ گرم

یک قاشق غذا خوری روغن زیتون
آب یک لیموی تازه

یک قاشق غذا خوری زیره
یک قاشق چای خوری دارچین

یک سیر، پوست کنده و خرد شده
مقداری میخک خرد شده و یا سابیده به عنوان ادویه
یک چهارم قاشق چای خوری نمک دریا
یی
مقدار کمی فلفل قرمز یا سیاه و سفید
یک ​​پیاز متوسط زرد، بریده شده در برش های نازک
فر را بر روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد تنظیم کرده و بگذارید گرم بماند. ماهی را خوب شسته صبر کنید تا خشک شود. یک فویل آلومینیوم مربع شکل به اندازه تقریبی ۳۰ در ۳۰ سانتی متر بر روی ورقه پخت گذاشته و فیله های ماهی را روی فویل بگذارید. می توانید فویل را به مقداری روغن زیتون آغشته کنید تا ماهی ها به آن نچسبند.

در یک کاسه کوچک، روغن زیتون، آب لیمو، زیره، دارچین، سیر، نمک دریا و فلفل را با هم مخلوط کنید. مخلوط را بر روی فیله های ماهی بریزید. فیله ها را با برش های پیاز بپوشانید.
روی مواد را با یک ورقه دیگر فویل به طوریکه ماهی کاملا بین فویل قرار بگیرد بپوشانید. فویل را همانگونه که در ورقه پخت قرار دارد، داخل فر که از قبل داغ شده است بگذارید. برای پخت ماهی ها، به ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارید؛ تا زمانیکه گوشت ماهی به آسانی با چنگال بریده شود.

سپس می توانید این خوراک را با برنج و یا سبزیجات نوش جان کنید.
پرتقال دارچینی
دو پرتقال تازه و رسیده
یک قاشق چایخوری دارچین
یک قاشق غذاخوری شکر
نعنا تازه به عنوان چاشنی
پرتقال ها را از وسط بریده، هر کدام از قسمت ها را در ظرف دسر بگذارید. دارچین و شکر را مخلوط کنید. مخلوط دارچین و شکر را روی پرتقال ها بریزید. نعنا را به عنوان چاشنی به آن اضافه کنید. می توانید پرتقال ها را مانند تصویر نیز خرد کرده و پس از آن دارچین و شکر را بر روی آنها بپاشید و میل نمایید.