چرا درودگران کابینت می‌سازند؟

رييس اتحاديه سازندگان و فروشندگان مصنوعات فلزي و کابينت غيرفلزي گفت: صنف درودگري در فعاليت‌هاي کابينت‌سازي دخالت کرده و کابينت‌هاي چوبي مي‌سازند که اين امر زيان‌هاي مالي براي سازندگان کابينتايجاد کرده است.
علي جعفري، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايسنا اظهار کرد: بارها بحث موازي کاري با اتحاديه را مطرح کريم ولي متاسفانه هنوز به نتيجه نرسيده‌ايم که اتحاديه درودگران اولين و مهم‌ترين اتحاديه اي است که در صنف ما تداخل و موازي کاري ايجاد مي‌کنند.
وي افزود: حوزه فعاليت اتحاديه درودگران استفاده از چوب الوار براي تهيه کابينت بود که در حال حاضر ديگر توليد نمي‌شود و ما هم در زمينه ساخت کابينت‌هاي فلزي، گاوصندوق، بخشي از لوازم اداري يا بيمارستاني فعاليت مي کنيم ولي امروزه ديگر کابينت‌هاي فلزي ساخته نمي‌شوند و مصرفي ندارند.
جعفري ادامه داد: امروزه کابينت‌ها از ام دي اف ساخته مي‌شوند که حوزه کاري ما محسوب مي‌شود ولي اتحاديه درودگران به اين بخش نيز وارد شده و کابينت هايي با اين جنس توليد مي کند.
وي تاکيد کرد: اصلي ترين حوزه فعاليت ما ساخت کابينت است و اين در حالي است که اتحاديه درودگران در زمينه توليد مبلمان، ميز و ديگر بخش ها فعاليت مي کند و اين بي‌انصافي است که به بخش کابينت نيز وارد شده و فعالان اين صنف را ورشکست کند.
رييس اتحاديه سازندگان و فروشندگان مصنوعات فلزي و کابينت غيرفلزي تاکيد کرد: با پي‌گيري‌هايي که انجام شده، برخوردهايي نيز صورت گرفته ولي همين موضوع کافي نيست و نياز به برخورد قانوني و جدي‌تري دارد تا واحدهاي صنفي ما بتوانند جان گرفته و فعاليت کنند.
جعفري با بيان اينکه ساخت کابينت تخصص ما است و در اين زمينه مهارت لازم را داريم، گفت: اتحاديه درودگران در صنف خودشان کارشناس هستند و تخصصي در زمينه ساخت کابينت ندارند لذا بهتر است در صنوف ديگر تداخلي ايجاد نکنند و مشکل ساز نشوند.
وي با بيان اينکه حدود 1300 واحد مجوز دار داريم، گفت: علاوه بر تداخل صنفي بحث ماليات نيز از ديگر مشکلاتي است که نه تنها در صنف ما بلکه همه صنوف با آن در گير هستند.

انتهاي پيام