ام دی اف کار کیست؟

ام دي اف کار در اصطلاح به نجار يا درودگر ي گفته مي شود که به فنون نجاري آگاهي داشته و مراحل کار نجاري متعارف را پشت سر گذاشته و در نهايت به کار با ام دي اف روي آورده و بيشتر حجم کار خود را به ساخت سازه هايي از جنس ام دي اف اختصاص داده است. از آنجا که کار با ام دي اف دشواري هاي نجاري سنتي را نداشته و آماده سازي چوب قبل از نصب زمان بر نيست، بسياري از نجارها به کار با ام دي اف روي آورده‌اند. از جمله راحتي هاي کار با ام دي اف مي توان به مورد هاي زير اشاره کرد:

1- وصل کردن قطعه ها فقط با پيچ مونتاژ انجام مي شود و نيازي به استفاده از چسب چوب ندارد.
2- در محل سر وصل قطعه ها استفاده از روش وقت گير و مشکل فاق و زبانه و انواع پيچيده آن وجود ندارد.
3- آماده سازي سطح کاربا رنده و سوهان و سبنباده و احياناً رنگ آميزي آن مطرح نيست.
4- تنوع در انواع قطعه ها و ضخامت هر قطعه وجود نداشته و کار به مصرف چند نوع ورق با قطرهاي مشخص محدود گشته است.
5- سرعت کار نسبت به روش سنتي بسيار بالا است.
6- تنوع انواع روکش هاي ام دي اف مشتري پسند تر بوده زيبايي بيشتري به کار مي دهد.
گرچه مانند هر موضوع ديگري، کار با ام دي اف محدوديت ها و مشگلاتي نيز دارد که مي توان به چند مورد آن اشاره نمود:

1- نياز به اره کار بري با دور بالا و اندازه بزرگ و تجهيزات گران قيمت اتصال نوار پي وي سي .
2- در معرض ريز گرد ها و غبار حاصل از برش ورق ام دي اف قرار داشتن و عوارض ناشي از تنفس طولاني مدت آنها.
3- محدوديت در ساخت کلاف چوبي در موارد نياز به پايه هاي چوبي منفرد. اين مشگل را با بررسي و ديدن کارهاي موجود در بازارمي توان براحتي متوجه شد. به نحوي که براي مثال ساخت پايه هاي ميز ناهارخوري از وضعيت متعارف خارج شده و جاي خود را به قوطي هاي توخالي بي قواره و يا نبشي هاي ورق دوبل حجيم داده است.
يک ام دي اف کار قادر است انواع کار هاي زير را توليد نمايد

1- کابينت سازي آشپزخانه و انباري و غيره. 2-ميز مطالعه و ميز ناهار خوري . 3- سرويس خواب و سرويس خواب کودک شامل تختخواب يک نفره ، تختخواب دو نفره ، کمد کنار تختخواب ، ميز آرايش ( ميز توالت ) ، قاب آيينه . 4- قفسه بندي . 5- کتابخانه در اندازه و طرح هاي مختلف. 6- ساخت طراحي فضاي داخلي ( دکوراسيون ) . 7- نيمکت . 8- جدا سازي فضاهاي اداري و خانه ها ( پارتيشن بندي ) .

يک ام دي اف کار يراي انجام کار خود به ورق ام دي اف ، لوازم کار و يراق مربوط به آن نياز دارد.


برچسب‌ها: طراحي دکوراسيون داخلي, عکس کابينت آشپزخانه, عکس کابينت, دکوراسيون
+ نوشته شده توسط هوشمند در پنجشنبه پنجم دي ???? و ساعت 17:2 | نظر بدهيد
کورين چيست؟
سطوح يكپارچه کورين ، پوشش‌هاي اكرليك هستند كه دامنه وسيعي از ويژگي‌ها را شامل مي‌شوند. مهمترين آنها دامنه بسيار وسيعي از رنگ‌هاي گوناگون است كه شامل بيش از ?? نوع رنگ براي پوشش هر نوع سطح داخلي مي‌باشد.
در كنار ظاهر زيبا، محصولات کورين داراي ويژگي‌هاي كاربردي منحصر بفردي هستند، دوام، خاصيت ضد لك بودن و شستشوي آسان و تعميرات فوري همه از ويژگي‌هاي آن به شمار مي‌رود.

صفحات 100% صيقلي (بدون هيچ‌گونه منفذ سطحي) امكان جايگزين شدن باكتري‌ها را به صفر رسانده و محصولي كاملاً بهداشتي را به شما عرضه مي‌دارد.

درزهاي نامرئي در كنار تنوع بي‌نظير سينك‌هاي کورين به طراح اين امكان را مي‌دهد كه به خيالي آسوده به طراحي فرم‌ها و رنگ‌ها بپردازد.

اين ويژگي‌ها باعث شده كه سطوح يكپارچه کورين از جمله محدود محصولاتي باشد كه مورد تأييد براي استفاده در صنايع غذايي و امور بهداشتي و بيمارستاني هستند.

صفحات سطوح يكپارچه در ضخامت‌هاي 6 و 12 ميليمتري و در سايزهاي ???mm×???mm و همچنين ???mm×???mm موجود مي‌باشند.

سطوح اکرليکي را جهت نماي آشپزخانه ، حمام و توليد کابينت استفاده ميکنند. سطوح کابينت کورين ضد جرم و ضد لک بوده به همين دليل کورين انتخابي مناسب براي سطوح کابينت آشپزخانه مي باشد و کاملا قابل شستشو مي باشد .

کورينهاي مورد استفاده قابليت فرم پذيري نامحدود را دارا مي باشند لذا محدوديت اجرا وجود ندارد.کورينهاي استفاده شده سامسونگ کره مي باشد و جز مرغوبترين اکرليک هاي موجود در بازار مي باشد.

سطح اکرليک کورين بسيار بادوام است که مي توان با خاطري آسوده آنها را در اماکن تجاري که در معرض استهلاک ناشي از استفاده عمومي هستند بکار برد .
از ميان اين کار بري ها مي توان به پيشخوان پذيرش ، پارتيشن ، ...
آنتي باکتريال ، ضد جرم ، ضد لک
ضد آب
مقاوم در برابر اکثر اسيدهاي آزمايشگاهي
اجرا بدون درز در کليه محلهاي اتصال
قابليت فرم پذيري نامحدود
موارد فوق مقداري از اجراهاي کورين اکرليک مي باشد که به دليل قابل انعطاف بودن ، مقاوم در برابر سايش و حرارت ، سخت و با دوام و صيقلي بودن کورينها در تزئينات داخلي و اجراي کابينت نيز استفاده مي شود ...
براي زيباسازي حمام مي توان از سطوح کورين در ساخت اتاقک دوش ، سينک ، دستشوئي يا قاب آئينه استفاده نمائيد سطوح کورين ضد جرم گرفتگي ناشي از مواد آرايشي و قطرات آب بوده و به سادگي تميز مي شوند.